Tworzenie aplikacji mobilnych dla technofobów

Z ostatnich badań wynika, że tworzenie i projektowanie aplikacji mobilnych, to branża, zatrudniająca najbardziej opłacalnych programistów na rynku. Większość popularnych aplikacji mobilnych na Androida, to klasyczne programy, komunikacyjne (Skype, Snapchat, Messenger), odtwarzacze muzyki, oraz szeroka gama gier. Wszystkie te aplikacje mobilne, są jak najbardziej uwielbiane przez użytkowników, ale nie oszukujmy się, nie interesują one nikogo, kto nie jest fanem nowych, wirtualnych technologii, ze względu na to, że są przeznaczone do obsługi wirtualnego świata.

tworzenie aplikacji mobilnychCoraz częściej wchodzimy na obszar, gdzie tworzenie aplikacji mobilnych, ma pomóc nam w rzeczywistym świecie i może to jest następny krok, w rozwoju tej branży. Według raportów, przeciętny użytkownik smartfona, używa w ciągu dnia, zaledwie 26% z pośród zainstalowanych w telefonie aplikacji, 25% ściąganych aplikacji, to aplikacje mobilne, które nie zostają ani razu uruchomione. Pierwszymi wartymi uwagi aplikacjami, są aplikacje mobilne, które są przeznaczone do bardzo częstego stosowania, ale zazwyczaj w krótkim okresie czasu. Mowa tu o aplikacjach typu mieruchomosci-online.pl, otomoto, wyszukiwarki do stron typu pracuj.pl, czy neckerman. Po znalezieniu odpowiedniej dla nas nieruchomości, samochodu, czy wykupieniu wycieczki lub znalezieniu pracy, te aplikacje mobilne kończą swój żywot na naszym telefonie, gdyż już nie są potrzebne. Co nie zmienia faktu, że w okresie wzmożonych poszukiwań, są bardzo atrakcyjnymi i rekordowo często uruchamianymi aplikacjami.
Drugą kategorią aplikacji, na które warto zwrócić uwagę, są aplikacje z systemami na przykład inteligentnego domu. Pozwalają one z poziomu smartfona serwować ogrzewaniem, oświetleniem czy otwieraniem drzwi lub podnoszeniem rolet, za koszt kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Płatności telefonem, to kolejne udogodnienie, które w realnym świecie, dają nam aplikacje mobilne.

Tworzenie aplikacji mobilnych to projektowanie innowacyjnych rozwiązań, a nawet sposób na zachęcenie do korzystania z urządzeń mobilnych, nawet dla osób będących „na nie” z technologią. Wykorzystujemy ją przecież bardziej lub mniej intensywnie każdego dnia.