Przyszłość w pudełku, czyli jakie prognozy dla runku opakowań

W 2014 roku, firma DuPont, zleciła szereg badań i ankiet dotyczących branży opakowań. Badania i ankiety miały wskazać, tendencje, do których będą dążyły firmy zajmujące się produkcją opakowań, w przyszłości. Okazuje się, że w ciągu najbliższej dekady, przestaniemy zwracać uwagę na koszt produkcji opakowań, między innymi, dlatego, że ulega on cały czas istotnym spadkom i po prostu osiągnie poziom, który nie będzie mieć znaczenia dla rynku.

Opakowania kartonowe wspomagają transport

Ankietowane firmy wskazują, że głównym kryterium wyboru opakowań będzie jego, trwałość i jakość, następnie właściwości pozwalające na jak najdłuższe cieszenie się świeżością i bezpieczeństwem produktów (dotyczy to głownie branży spożywczej), a dopiero na trzecim miejscu istotny będzie koszt ich wytworzenia, ale co ciekawe, ważniejsze dla producentów będzie źródło pochodzenia materiałów, i przed kosztem ważniejsze będzie to, czy materiały są pozyskiwane z ekologicznego źródła lub procesu. W tej chwili przyszłościowe wydaja się opakowania robione w taki sposób jak, wytłoczki na jajka czy pojemniki na maliny z masy papierowej.

opakowania kartonoweW tej chwili widoczna jest tendencja do minimalizmu, opakowania produkowane są w taki sposób, by być jak najmniejsze i jak najbardziej poręczne, ale tendencja ta wyraźnie będzie ulegać spadkowi, a na jej miejscu zacznie coraz częściej pojawiać się kryterium recyklingu. Okazuje się też, że firmy produkujące opakowania kartonowe, oczekują od Państwa, że powstaną konkretne przepisy regulujące konieczność stosowania materiałów ekologicznych. Badania firmy Stora Enso, potwierdziły takie wyniki badań rynku, a dodatkowo przeprowadziła szereg ankiet dotyczących wyglądu opakowań przyszłości. Okazuje się, że producenci różnego rodzaju artykułów oczekują, że od strony wizualnej, opakowania staną się jeszcze bardziej atrakcyjne. Przekładki tekturowe zawierać mają takie informacje i ilustracje, by potencjalny klient nie musiał wypróbowywać produktu. Widoczny jest też znaczy spadek znaczenia opakowań zbiorczych i handlu hurtowego, na rzecz opakowań jednostkowych do sprzedaży detalicznej.