Krótka historia motoryzacji

Masowa produkcja samochodów, taka z linii produkcyjnej, po raz pierwszy została zastosowana w 1902 roku w Stanach Zjednoczonych Ameryki w 1902 roku. Dokonał tego Oldsmobile, a swoje zakłady wybudował w Michigan i Lansing. Opierał się na technologii zapożyczonej z Wielkiej Brytanii, gdzie podobne rozwiązania zaprojektowano w dziewiętnastym wieku.

Bydgoszcz – historia motoryzacji

nauka jazdyCzy każdy, kto ma prawo jazdy, zna tę historię?
Dopiero jednak Henry Ford dokonał przełomu, kiedy w 1914 roku samochody w jego fabryce zjeżdżały z taśmy w piętnastominutowych odstępach. Nie da się zaprzeczyć, że jak na tamte czasy to imponujące osiągnięcie. Wydajność została zwielokrotniona ośmiokrotnie, w dodatku zmniejszono wkład siły roboczej. Jednakże farba używana do malowania samochodów okazała się piętą achillesową całego systemu. Farba schła zbyt wolno, a jedynym kolorem robiącym to szybciej był czarny. Szybkoschnący lakier opracowano dopiero w 1926 roku przez firmę Duco. Jak widać, zawsze znajdzie się rozwiązanie krępujących interesy problemów. Tak samo jest wtedy, gdy na przykład prowadzona przez nasz szkoła jazdy nie ma klientów. Może warto do programu nauki włączyć historię motoryzacji? Największy sukces na rynku produkcji samochodów odnosił przez dłuższy czas Ford, pozostawiając w ówczesnych czasach bezkonkurencyjny. Ukuto nawet stosowny termin, tak zwany fordyzm, co oznaczało wysoką jakość, wydajność oraz wysokie płace dla pracowników. Sukces Forda w szybkim tempie zaczął rozprzestrzeniać się na całą kulę ziemską. Do dziś jest synonimem marki wysokiej klasy, niezawodnej i oferującej pierwszorzędne standardy. Warto więc zdecydować się na tak opłacalne zajęcie jak nauka jazdy.

Samochody mają bardzo ciekawą historię, a sama motoryzacja to pasjonująca dziedzina. Kiedy dołączymy do grona kierowców, na pewno nie pożałujemy.